Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled.
Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Degradace oleje pitting na ložiskách (T5).
U vozidel VW, AUDI, ŠKODA, SEAT tj. koncernové 5°a 6° převodovek MQ250 - 02J, 0A4, 02R, 02S a dalších podobné konstrukce se nesmí používat kontrolní šroub výšky hladiny oleje. Důvod je jeden - kvůli sklonu agregátu motor/převodovka (stáří vozidla) je spodní hrana plnícího otvoru pro olej pod hladinou oleje. Bylo zjištěno malé množství oleje cca. 0,2 - 0,4l méně.
Do 28.2.2007 se používal v 5°a 6° převodovkách MQ250 olej syntetický G 052 171 A2. Jelikož došlo ve výrobě převodovek ke změně synchronních kroužků (dříve závitové, nový synchronn s vrstvou molybdenu) se přešlo na olej minerální s aditivy G 055 512 A2 jeho množství 2,1 +0,1l, který se již nepoužívá.
POZOR ZMĚNA!!!!!!!!!!!!!!!
Od 23.10 2020 se používá ve všech mechanických převodovkách a 7°DSG typ DQ200 (suché spojky) již pouze jeden typ oleje G 052 527A2. Tento olej se používá i do všech starších typů převodovek.
Tento olej lze použít i při obtížném řazení (škrtavé zvuky) ve starých převodovkách (starý olej nechat řádně vykapat popřípadě demontovat zadní víko převodovky). Pokud jen výměna oleje nepomůže k odstranění závady, musí se přistoupit k výměně synchronního kroužku.
Výška hladiny oleje v převodovce se musí kontrolovat pouze tak, že olej vypustíte (výpustní otvor + jeden ze spodních čepů vidlic - obrázky nahoře) a poté nalijete do převodovky předepsanou olejovou náplň tj,2,1l +0,1. Olej se nalévá do převodovky po demontáži jednoho z horních čepů vidlic nebo odvzdušňovací zátkou (zdlouhavé pracné - malý průtok 6mm) - nedoporučuji.
Prosím všechny, kteří technicky nerozumí převodovce, ať nevymýšlí nějaké za aretování řazení aretačním kolíčkem ale normálně (nejníže položený čep) 1 spodní čep demontuje - NIC se nemůže v převodovce stát. Ten, kdo píše technické nesmysly na všech možných internetových stránkách ať mi nejdříve zavolá než něco napíše, neboť jen každého majitele vozidel vystraší. To co píší servisní návody, nejsou vždy aktuální technickým změnám na vozidlech (nejsou tak rychlé). Moje technické informace jsou aktuální vždy ihned po jejich změnách u výrobců převodovek, spojek, Haldexů atd.
Na tomto obrázku jasně zřetelný rozdíl ve výšce olejové náplně. Informace o této změně platí již od roku 2011 pro převodovku 5°- 6° MQ200 - 02T, 0AF a dalších podobné koncernové VW konstrukce.
5°Převodovka MQ200 používal olej jen minerální G 055 512 A2 množství = 2,0l+0,1l
6° převodovka MQ 200 GA - používal olej syntetický G 052 171 A2 množství 2,2l+01l nebo 2,3l+01l podle typu
6 převodovka MQ200 - používal olej syntetický G 052 171 A2 nebo některé již G 052 527 A0
XXXXX....xxxxxxxxxxx